Konfitura z czerwonej cebuli

Witajcie!
Rzadko robię przetwory i konfitury. Pewnie dlatego, że wymaga to dużo czasu, a ja w kuchni cenię przepisy szybkie i łatwe. Czasem porwę się na coś skomplikowanego, ale to musi być naprawdę ważna okazja. Dziś przygotowałam konfiturę z czerwonej cebuli. Brzmi trochę dziwnie? Cebula- ostra, konfitura- słodka. Coś tu nie pasuje? Wręcz przeciwnie, czerwona cebula w wydaniu słodko- ostrym jest przepyszna! Idealnie pasuje do kanapek i do mięs. Smaczna zarówno na zimno i na ciepło. Mi do głowy od razu przychodzą domowe burgery z dodatkiem tej konfitury :)



Przepis:
(na 1 słoiczek)
0,5 kg czerwonej cebuli
3 łyżki cukru
100 ml czerwonego wytrawnego wina
50-100 ml octu balsamicznego
szczypta soli
pieprz


Cebulę kroję na piórka. Do średniego garnka wsypuję cukier, podgrzewam, aż się całkowicie rozpuści. Na cukier wsypuję cebulę i mieszam. Przykrywam garnek i całość duszę ok 15 minut co jakiś czas mieszając. 
Po tym czasie wlewam wino, ocet, sól i pieprz i dalej duszę ok 15 minut, do momentu aż cebula będzie miękka, a w garnku zostanie niewiele płynu. Całość podaję od razu lub przekładam do słoiczka.

Wskazówki:

1. Możecie przygotować więcej konfitury i zapasteryzować ją w słoikach.

2. Ilość octu balsamicznego regulujecie według własnego uznania.

3. Jeśli lubicie słodszą konfiturę dodajcie trochę miodu.

Komentarze

  1. Kiedyś w restauracji jadłam kaczkę z taką konfiturą, pyszna sprawa :)

    OdpowiedzUsuń
  2. już gdzieś słyszałam o tej konfiturze :) bardzo ciekawi mnie jej smak!

    OdpowiedzUsuń
  3. No, no, no :) bardzo ciekawy pomysł. Rodzice mają swoją cebulkę, chyba ich poproszę o te pół kilograma ! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. czaję się już od jakiegoś czasu na tę konfiturę, musi być rewelacyjna do mięs!

    OdpowiedzUsuń
  5. Jadłam ostatnio z białej ale tzw. "gotowca" , swojej roboty też smacznie się prezentuje:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Odpowiedzi
    1. Też tak kiedyś myślałam :D Warto próbować nowości!

      Usuń
  7. Świetny pomysł, ciekawa jestem smaku

    OdpowiedzUsuń
  8. Robiłam w wersji z żurawiną ;)) Uwielbiam do burgerów! ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Kocham taką konfiturkę :D Osobiście wolę na zimno :) Dziękuję za odwiedziny! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Dzięki za komentarz ;)
    Pierwsze słyszę o konfiturze z cebuli :D Ciekawe jak smakuje..

    http://mademoisellejuliet.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo lubię konfiturę z czerwonej cebuli, a ostatnio jadłam marynowaną. Jako dodatek na kanapki jest rewelacyjna :)

    OdpowiedzUsuń
  12. już tyle razy planowałam ją zrobić
    może Twój wpis mnie w końcu zmobilizuje :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Jestem pod wrażeniem, niekonwencjonalny przepis :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Uwielbiam czerwoną cebulkę, zajadam do kanapek i sałatek. Muszę zrobić Twoją konfiturę :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty