Koktajl mango- banan z chia

Witajcie!
Moja miłość do nasion chia rośnie z każdym dniem. Zjadam ją już nie tylko jako klasyczny pudding, ale dosypuję do różnych wypieków i do koktajli śniadaniowych. Chyba nie ma prostszego śniadania niż owocowe smoothie. Szczególnie, kiedy za oknem szaro, nasz żołądek jeszcze nie ma ochoty na śniadanie, a czas wychodzić. Również świetnie sprawdza się po treningu, aby zaspokoić pierwszy głód. Przedstawiam Wam więc moje ostatnio ulubione śniadanie po bieganiu:)


Pamiętajcie, że jeżeli trenujecie nie warto ulegać pierwszemu głodowi bezpośrednio po ćwiczeniach. Dużo łatwiej jest wtedy zjeść coś, bo czujemy, że przecież właśnie spaliliśmy kalorie :) Najlepszy w tym momencie jest owoc, a szczególnie banan :) 


Przepis:

1 banan
1/2 mango
1/2 szklanki mleka
1/3 szklanki zimnej wody
1 łyżeczka nasion chia
1 łyżeczka wiórków kokosowych
mięta do dekoracji

Nasiona chia wsypuję do wody i odkładam na kilka minut. Wszystkie składniki wkładamy do blendera i miksujemy do uzyskania gładkiej konsystencji.

Wskazówki:

1. Zamiast wody możecie dodać kostki lodu, nie tylko zmniejszą temperaturę koktaju, ale zmiksowane zagęszczą go.

2. Banan może być świeży, ale ciekawym pomysłem jest też mrożony. Zadziała podobnie jak kostki lodu. 

Polecam również 

Komentarze

  1. Bardzo apetyczny koktajl :) W sam raz dla moich kubków smakowych :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam koktajle i chętnie przygotowuję różne wersje. Są smaczne i zdrowe!

    OdpowiedzUsuń
  3. Mniam, pyszności <3 Uwielbiam takie koktajle, akurat wczoraj gościł u mnie koktajl bananowy :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny post! ;)

    Pozdrawiam
    ___________
    truskawkowa-fiesta.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Idealny :) I te nasiona chia <3

    OdpowiedzUsuń
  6. To jest przecudowne połączenie. Koktajle z mango to moje ulubione :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Właśnie mam te nasiona i zaczynam z nimi przygodę w mojej kuchni. Super koktajl :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. ile taki koktajl może mieć kalorii? Mniej więcej :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty