Bułki pszenne

Witajcie!
Bardzo lubię w sobotę i niedzielę wcześnie wstawać i celebrować śniadania. To moja ulubiona pora dnia. Nawet w ciągu tygodnia zawsze znajduję czas aby w spokoju zacząć dzień. Wczoraj wieczorem upiekłam pszenne bułeczki, więc dziś miałam podwójną ochotę do wstawania. Ostatnio wszystkie drożdżowe wypieki wspaniale mi wyrastają i chociaż chciałabym Wam je pokazać zazwyczaj jest tak ciemno, że nic nie wychodzi z moich zdjęć. Dziś rano udało mi się złapać trochę światła, więc zapraszam na świeży przepis :)



Przepis: (ok. 10 szt)
500 g mąki pszennej
30 g świeżych drożdży
1 łyżeczka cukru
1 łyżeczka soli
1 jajko
250 ml mleka
2 łyżki oleju
kminek do posypania

Do miseczki wrzucam drożdże, łyżkę mąki i łyżkę cukru, dolewam mleko i mieszam. Odstawiam na 15 minut w ciepłe miejsce, aby drożdże zaczęły pracować.
Do dużej miski wrzucam mąkę, sól, jajko, olej i wcześniej przygotowany rozczyn drożdżowy. Wyrabiam ciasto do uzyskania gładkiej konsystencji. Im dłużej, tym lepiej :) Ciasto odkładam w cieple miejsce do podwojenia objętości. Po tym czasie wyjmuję ciasto, krótko je wyrabiam i dzielę na 10 równych kawałków (po ok. 90 g). Każdy kawałek roluję aby uzyskać wałek, z którego robię supeł i formuję bułeczkę. Odkładam na blachę wyłożoną papierem do pieczenia i odstawiam w ciepłe miejsce do wyrośnięcia. Na koniec posypuję po wierzchu kminkiem. 
Piekę ok. 15 min w  temperaturze 180 stopni.  

Polecam też:



Komentarze

  1. Pyszne domowe bułeczki, najlepsze jeszcze ciepłe :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pychota :) kiedy Ty znajdujesz na to czas? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. na razie jeszcze mam czas, ale wkrótce to się skończy ;)

      Usuń
  3. piękne CI wyszły! jak z piekarni :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Piekne i pyszne, aż ma sie ochotę wstawać rano na takie sniadanie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. ja wczoraj upiekłam bułeczki drożdżowe z rodzynkami - niebo w gębie :)
    I tak jak Ty - śniadanie to dla mnie COŚ. Zawsze jem w spokoju zazwyczaj przegladajac co ciekawego w sieci ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. też uwielbiam celebrować, ale chyba każdy posiłek.. :D
    Choć fakt- w śniadaniu jest coś wyjątkowego.. :)
    Jeszcze takie bułeczki pachnące, mmmm!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty