Tort bezowy - najprostszy

Witajcie! Wracam kolejny raz na bloga. Jak co roku wyprawiałam imprezę urodzinową, więc miałam okazję przygotować kilka ciekawych dań. Dziś pierwsze z nich- królowa każdych moich urodzin- beza! W tym roku postawiłam na prostotę, niewiele składników, duży efekt. Gdy podałam ją nagle ucichły wszystkie rozmowy. Proszę państwa oto beza!




Przepis:

7 białek jaj (240 g)
300 g cukru pudru
1 łyżeczka skrobi ziemniaczanej
1 łyżeczka soku z cytryny

400-500g śmietany 36%
świeże owoce- u mnie borówki i truskawki

Białka ubijam na sztywno, następnie dodaję stopniowo, po jednej łyżce cukru pudru i skrobi ziemniaczanej, aż powstanie sztywna piana. Na końcu dodaję sok z cytryny. 
Na papierze do pieczenia rysuję 3 okręgi o średnicy ok 20cm, wykładam równomiernie bezę.
Piekę 1 godzinę i 10 min w temperaturze 140 stopni, w piekarniku z termoobiegiem. Po tym czasie wyłączam piekarnik, ale go nie otwieram, Pozwalam bezie wystygnąć, następnie uchylam piekarnik. 
Śmietanę ubijam. Przekładam blaty bezowe śmietaną i owocami.

Wskazówki:
1. Blaty bezowe przegotowuję dzień wcześniej, zostawiam je na noc w piekarniku, natomiast tort przekładam ok 2h przed podaniem.


Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty