Ciasteczka kakaowo- owsiane bez pieczenia

Witajcie!
Ostatnio mam niewiele wolnego czasu, bo uczę się do egzaminu z pediatrii. Mam dużo planów kulinarnych na ferie, a obecnie ograniczam się do rzeczy szybkich i łatwych. Dziś zapraszam na ciasteczka kakaowo-owsiane bez pieczenia. Są bardzo smaczne i idealnie pasują do kawy. Przygotowanie ich jest dziecinnie proste :)




Przepis:
1/2 kostki masła (100g)
1/2-3/4 szklanki cukru
1 szklanka płatków owsianych
3 łyżki kakao

Masło rozpuszczam w garnku, dodaję cukier i kakao. Wszystko mieszam lekko podgrzewając, aż do połączenia składników. Do jeszcze ciepłej masy dosypuję płatki owsiane i mieszam. Gotową "papkę" wykładam łyżką na papier do pieczenia i formuję na kształt ciasteczek. Odstawiam do zastygnięcia, najlepiej do lodówki na min godzinę.

Wskazówki:
1. Możecie dodać trochę rodzynek. Świetnie pasują do tych ciasteczek.

2. Na wielu stronach polecają wykorzystać płatki owsiane błyskawiczne. Ja użyłam górskich i wyszły bardzo dobrze.

3. Część masła możecie zastąpić masłem orzechowym.

Smacznego!

Komentarze

Popularne posty