Drożdżówki z nadzieniem kakaowym

Witajcie :)
U mnie kolejna drożdżówkowa sobota :) Może to już się stanie moją małą tradycją :) Do pieczenia najbardziej motywują mnie moi "degustatorzy", którzy są zmuszani do próbowania wszystkich dziwacznych rzeczy które przygotowuję. Czasem bywa tak, że się buntują, bo zjedliby rosół i schabowego z ziemniakami. Bywa tak, że im ulegam i przygotowuję to co lubią najbardziej. Drożdżówki należą właśnie do tych pewnych, smacznych i ulubionych wypieków.


 Nadzienie powstało trochę z przypadku, bo w mojej kuchni nie mogłam znaleźć nic innego co by się nadawało do drożdżówek. Okazało się, że to świetny pomysł, a kakao pysznie komponuje się z ciastem :)


Przepis (ok. 15 sztuk): 
ciasto:
3 szklanki mąki 
1/2 szklanki cukru 
1 opakowanie cukru waniliowego 
100 g rozpuszczonego masła 
25 g świeżych drożdży 
1 szklanka mleka 
szczypta soli 

nadzienie: 
3 łyżki kakao 
3 łyżki cukru 
3 łyżki mleka 

Do miseczki wlewam pół szklanki mleka, wrzucam drożdże, 1 łyżkę mąki i 1 łyżeczkę cukru. Odstawiam na 10-20 minut w ciepłe miejsce, aż drożdże zaczną pracować. Pozostałe składniki wrzucam do dużej miski. Gdy zaczyn jest gotowy przelewam go do pozostałych składników i zagniatam ciasto. Jeśli jest zbyt rzadkie dosypuję mąki. Ciasto smaruję resztką rozpuszczonego masła, bądź olejem i odstawiam do wyrośnięcia na ok. 2 godziny. 

Przygotowuję nadzienie: mieszam kakao z cukrem i mlekiem. 

Po 2 godzinach rozwałkowuję ciasto na prostokąt, smaruję nadzieniem, zwijam i kroję jak roladę. Poszczególne drożdżówki przekładam na blachę wyłożoną papierem do pieczenia, smaruję roztrzepanym jajkiem i odstawiam do wyrośnięcia na ok 30 minut. Piekę ok. 10-15 minut w piekarniku rozgrzanym do 200 stopni. Smacznego!

Wskazówki:

1. Jeżeli liczycie kalorie ilość masła możecie zredukować nawet o połowę, a zamiast cukru użyć stewii bądź innego słodzika.

Dania na zimno - czyli co jeść w upalne dniZdrowe fingerfoodJeść czy grać?Piknik majowy

Komentarze

  1. Dzięki za komentarz ;)
    Uwielbiam takie dodatki kakaowe w ciastach i drożdżówkach!! :)

    http://mademoisellejuliet.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Kiedyś robiłam ślimaczki z takim nadzieniem, tylko troche więcej kakao dodałam... Pycha ;D

    OdpowiedzUsuń
  3. Ostatnio wszystkie słodkie wypieki wydają mi się przesłodzone... Od kiedy odstawiłam zwykły cukier nawet zwykła, lekko posłodzona herbata wydaje mi się zbyt słodka. Ech :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo lubię drożdżówki, ale nie mam jeszcze wypróbowanego przepisu. Chętnie sprawdzę Twój bo bułeczki prezentują się doskonale.

    OdpowiedzUsuń
  5. Pysznie nadziane, aż chciałoby się sięgnąć po jedną :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Fantastycznie wyglądają te drożdżówki, mniam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. O kurcze, takie malutkie dzieła sztuki <3
    Pozdrawiamy!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty