Podpłomyki z mozarellą i suszonymi pomidorami

Witajcie!
Ostatnio w mojej kuchni pizzę zastąpiły podpłomyki. Mają wiele zalet. Przede wszystkim są znacznie szybsze w przygotowaniu, wymagają dwa razy krótszego czasu pieczenia, są chrupiące i przepyszne. W mojej ulubionej wersji zawierają suszone pomidory i mozarellę, ale tak naprawdę to co się na nich znajdzie zależy tylko i wyłącznie od Was.



Przepis:
1/2-3/4 szklanki mąki
1/2 łyżeczki soli
1 łyżeczka oliwy z oliwek
woda

dodatki: sos pomidorowy, ser żółty, mozarella, suszone pomidory, pomidor, oregano, bazylia

Z podanych składników zagniatam ciasto, dzielę je na 3 kawałki, każdy rozwałkowuję na grubość ok 2 mm. Piekarnik rozgrzewam do 220 stopni. Ciasto układam na blaszce pokrytej papierem do pieczenia. Ciasto smaruję sosem pomidorowym, wykładam pozostałe składniki. Blachę wkładam na dno piekarnika i piekę 4 minuty z funkcją grzania od dołu, następnie zmieniam na funkcję grilla, blachę przekładam na górę i piekę jeszcze 3-4 minuty.

Smacznego!

Wskazówki:

1. Do ciasta możecie dodać ulubione przyprawy, np bazylię, oregano.

2. Polecam z dodatkiem cebuli i papryki.

Komentarze

  1. Wyglada bardzo smacznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Cześć Mery! Miło Cię poznać ;) Mało znam gotujących lekarzy. Bardzo podoba mi się pomysł na takie podpłomyki. Muszą się też świetnie sprawdzać w roli leniwego niedzielnego śniadania, np. ze szparagami i jajkiem.

    Pozdrawiam serdecznie!
    Paulina

    OdpowiedzUsuń
  3. o matko! Podpłomyk..
    i tak przypomniał mi się czas kiedy byłam na wakacje u babci, a ona miała ten piec na drewno.. i zrobiła nam takie prawdziwe podpłomyki-na wierzchu z cukrem..
    prosto z pieca-cudo! :)

    Twoja wersja bardzo nowoczesna, ale szczerze do mnie przemawia :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mery, ale mi smaku narobiłaś!!! Sama zrobię (spróbuję) na pewno!! :P

    OdpowiedzUsuń
  5. Smacznie wygląda :) Chętnie spróbuję tego przepisu, a może dodatki troszkę zmienię:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Gdy pierwszy raz (a było to już trochę czasu temu...) czytałam przepis na podpłomyki, nawet nie wiedziałam, co to jest. Teraz - pomimo nadrobienia elementarnych braków w kulinarnej wiedzy - nadal jakoś mi się nie uśmiechają. Nie przepadam za wyrobami z pszennej mąki - może gdyby zastąpić ją pełnoziarnistą i dodać otrębów?...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że możesz spróbować z mąką pełnoziarnistą :) Ja też następnym razem ją wypróbuję i dam znać jak poszło :)

      Usuń
  7. Muszę wypróbować, uwielbiam wszystko co przypomina pizze. :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Muszę kiedyś zrobić takie podpłomyki. Szybko i prawie jak pizza ;D

    OdpowiedzUsuń
  9. Ale szybko się je robi. :) Kiedyś słyszałam o nich, ale nigdy nie zastanawiałam się nad przygotowaniem ich.

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie miałam pojęcia, że są tak szybkie w przygotowaniu, pyszne cudeńka! :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Looks delicious :D

    WWW.PUTRIVALENTINALIM.BLOGSPOT.COM

    OdpowiedzUsuń
  12. podpłomyki są naaaaaaajjjj! <3

    OdpowiedzUsuń
  13. Lubię takie podpłomyki :)
    www.brulionspadochroniarza.pl

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty