Szybkie ciasto z truskawkami i borówkami

Witajcie!
W lecie często stawiam na szybkie ciasta z owocami. Nie wymagają one dużo pracy, a są smaczne i całkiem ładnie prezentują się na stole. Często mam tak, że do jakiegoś wypieku inspiruje mnie jeden składnik. W tym przypadku były to borówki. I tak od jednej myśli przeszłam do kolejnej, przeszukałam internet i wyczarowałam to szybkie ciasto! :)


Na pewno pojawi się jeszcze dużo przepisów z borówkami, bo to jedne z moich ulubionych owoców. Mogę zdradzić też, że niedługo będzie nowy tort, bo właśnie upiekłam 3 bezowe blaty :))


Przepis:

2 szklanki mąki
2 łyżeczki proszku do pieczenia
3/4 szklanki cukru
4 jajka
200 g rozpuszczonego masła
garść borówek
garść truskawek

Białka oddzielam od żółtek. Włączam piekarnik na 180 stopni. Białka ubijam na pianę, następnie dalej ubijając dodaję stopniowo cukier. Następnie zmniejszam obroty miksera i powoli dodaję po jednym żółtku. Na końcu stopniowo dodaję mąkę, proszek do pieczenia i masło. Gotowe ciasto wylewam na blachę wyłożoną papierem do pieczenia, posypuję owocami i piekę ok 35-40 min.

Wskazówki:

1. Ciasto możecie po upieczeniu posypać cukrem pudrem.

2. Przepis jest bardzo uniwersalny, więc większość owoców będzie tu pasować :)

Lato w pełni!

Komentarze

  1. Czekam na bezową rozkosz! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Szybkie, pyszne i o to chodzi :)) na torcik też wpadnę....

    OdpowiedzUsuń
  3. Sezon na truskawki się kończy, więc trzeba (należy!) korzystać, póki jeszcze się da.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty